درس زبان دغدغه خیلی از دانش آموزان و کنکوری هاست. این مشکل نیز به ضعف آموزشی و نحوه تدریس آن در مدارس برمیگرد، استفاده از روش های منسوخ آموزشی در درس زبان باعث عدم علاقه و دلزدگی دانش آموزان از آن شده است. به همین دلیل گروه بزرگی از داوطلبان کنکوری از خیر تاثیر زبان در کسب رتبه و قبولی میگذرند و به تست های آن پاسخ نمیدهند. مشکل یادگیری زبان به کنکور ختم نمیشود و در سطح دانشگاه ها نیز این امر وجود دارد. بازبینی فضای رسمی آموزش به تدریس و روش های آموزش زبان میتواند این مشکل را رفع کند.

اهمیت یادگیری زبان انگلیسی

یادگیری زبان انگلیسی بعنوان یکی از پرمخاطب ترین زبانهای زنده دنیا از اهمیت ویژه ای برخوردار است. این اهمیت برای دانش آموزان و دانشگاهیان دوچندان است. یادگیری زبان انگلیسی بعنوان یکی از الزمات پیوند علمی، دانشگاهیان با دنیا ایجاب میکند این درس به طور جدی در فضای رسمی آموزش کشور تدریس شود. ضعف و کاستی های موجود برای آموزش، باعث شده تا داوطلبان کنکوری در دانشگاه ها نیز تمایل زیادی برای یادگیری نداشته باشند و این امر باعث تجدید تولید محتوایی علمی درجه دو و سه در سطح دانشگاه ها شده است چون دانشجویان توان لازم برای ارتباط با منابع سطح اول علمی دنیا  را ندارند. بنابراین برای رفع این مشکل بنیادی در آموزش زبان باید، مقاطع متوسطه اول و دوم را بعنوان مرکز بحران و هدف مورد توجه قرار داد و زمینه قوی ورود دانش آموزان و داوطلبان را به کنکور و دانشگاه فراهم ساخت.

درس زبان بعنوان یکی از دروس عمومی، تاثیر بزرگی در کسب رتبه و افزایش تراز دارد. با اختصاص 25 تست از دفترچه عمومی، از چند بخش تشکیل شده است. درک مطلب 10 تست، گرامر و لغات 10 تست و نهایتا بخش کلوز تست نیز با 5 تست، بخش های سوالات زبان در دفترچه عمومی را به خود اختصاص داده است. چند عامل ذهنی و آموزشی باعث شده که داوطلبان کنکوری زمان زیادی را صرف مطالعه و خواندن زبان برای کنکور نکنند. درس زبان در گروه آزمایشی انسانی شامل بیشترین بی مهری بوده و قریب به 80 درصد داوطلبان به سوالات زبان پاسخ نمیدهند و در دو گروه دیگر ریاضی و تجربی نیز مورد توجه زیادی قرار نمیگرد.

دلایل آموزشی عدم مطالعه زبان

کارشناسان آموزشی، ناکار آمد بودن محتوای آموزشی، استفاده از روش های منسوخ شده، عدم توجه به روش های جدید، عدم تسلط مدرسان به تدریس و آموزش و اختصاص زمان کم به آموزش را از عوامل عدم علاقه و انگیزه برای یادگیری زبان از سوی دانش آموزان میدانند. فضای رسمی آموزش در سالهای اخیر با بی میلی این روند را ادامه داده است به طوری که اکثریت دانش آموزان فقط در مدارس الفبای زبان را یاد گرفتند و از سایر بخش های آن محروم شده اند. با توجه به تغییر و تحولات آموزش غیر رسمی در دهه اخیر تا حدودی این فاصله و عدم علاقه برگشته، اما بسیار کم است. مدارس بعنوان فضای رسمی آموزش کشور باید این خلا را پرکنند و بستر مناسب یادگیری را با توجه به روش های جدید پر کنند.

دلایل ذهنی عدم مطالعه زبان

عدم دریافت آموزش صحیح در فضای رسمی آموزش، بر شکست ذهنی دانش آموزان در درس زبان تاثیر قوی گذاشته است. بر حسب این شکست گروه بزرگی از دانش آموزان از حیث ذهنی تمایل زیادی برای مطالعه و یادگیری زبان ندارند. در چند کنکور گذشته اهمیت سوالات حفظی کم شده و بجای آن مباحث مفهومی تعداد زیادی از سوالات را به خود اختصاص داده اند. ضعف یادگیری سبب شده تا داوطلبان زحمت زیادی به خود برای یادگیری را متقبل نشوند. شکل گرفتن سخت بودن سوالات زبان انگلیسی نیز یکی دیگر از دلایل ذهنی اشتباه داوطلبان است. این تفکر برای آنها شرطی شده و بر حسب آن، زمان و وقت کافی برای مطالعه قرار نمیدهند. قرار گرفتن سوالات زبان در قسمت پایانی دفترچه عمومی نیز این تفکر را در داطلب تقویت کرده است که عدم پاسخگویی به تست های زبان میتواند رهگشای کسب درصد بالا در سایر دروس عمومی باشد.

شیوه مطالعه درس زبان

درس زبان با پایه بسیار ضعیف می طلبد که در هفته 6 ساعت زمان به آن اختصاص داد، یعنی روزانه یک ساعت از زمان برنامه خود را باید به زبان اختصاص داد. تکرار و تدام زیاد باعث تقویت یادگیری میشود. این زمان باید برحسب ضعف شما از قسمت های مختلف تقسیم بندی شود. اولین قدم بای یادگیری زبان یادگیری لغات است. لغات پایه و اساس یادگیری در زبانی محسوب میشوند. شما باید از لغات شروع کنید و در روزها و هفته های اول ممکن است لغات بسیار فرار به نظر برسند اما تکرار و تداوم روزانه و مستمر کمک میکند شما به مرور روی لغات به تسلط برسید.

گرامر و قواعد بخش دوم زبان است که باید به سراغ آن بروید. بیشتر داوطلبان با گرامر حتی گرامر زبان فارسی نیز ارتباط خوبی ندارند. گرامر انگلیسی به مراتب خیلی ساده تر از زبان فارسی است. درک درست از گرامر به فهم ساده درک مطلب خیلی کمک میکند. منابع خوبی برای یادگیری گرامر مانند گرامر زبان حرف آخر وجود دارد.

درک مطلب، در قدم سوم مطالعه زبان قرار دارد. یادگیری لغات و گرامر کمک زیادی به درک مطلب میکند. صرف داشتن لغات برای درک مطلب کافی نیست و گاها باعث میشود شما برداشت اشتباه از مفهوم داشته باشید. شناخت زمان فعلها کمک زیادی به فهم صحیح مطلب میکند.

 

زبان حرف آخر

راهکار حرف آخر برای زبان کنکور

موسسه کنکوری حرف آخر، بعنوان مبدع روش های نوین و جدید آموزشی برای گروه دانش آموزان و کنکوری ها شناخته شده است. حرف آخر با شناخت نیاز یادگیری داوطلبان، ضعف آموزش در مدارس و استفاده از روش های منسوخ شده یادگیری، دست به ابتکار عمل زد و تکنیک های مفهومی را جایگزین روش های سنتی کرد. چندین دهه است که حافظه کوتاه مدت دانش آموزان در مدارس به کار گرفته شده و با بالا رفتن سال و مقطع تحصیلی آنها مشکل یادگیری بیشتر و بزرگتر میشود. روش های جدید حرف آخری باعث تقویت و به کارگیری حافظه بلندمدت و تصویری میشود و یادگیری را پایدار و ماندگار میکند. برای درس زبان، جدیدترین روش های آموزشی را به کار گرفته است.آموزش تصویری لغات، کدگذاری، تحلیل و آموزش ساده گرامر، تکنیک های تست زنی و راهکار ساده یادگیری از روش های جدید حرف آخر برای درس زبان است. از سوی دیگر تدریس در زمان کم در پکیج زبان حرف آخر کمک میکند تا داوطلبان بتوانند با اختصاص کمتر از 45 ساعت زبان کنکور خود را به درصد بالا برسانند.

زبان حرف آخر

استاد محمودی، مدرس زبان حرف آخر در سه پکیج زبان تدریس کرده است. پک اول شامل لغات و گرامر سال دهم، یازدهم و دوازدهم که به صورت تصویری و با روش پویا نمایی تدریس شده است. پک دوم شامل درک مطلب زبان است و جهت مرور و حل تست بیشتر پک جمعبندی یا تیر آخر زبان طراحی شده است. مدت زمان تدریس کل زبان کمتر از 45 ساعت است. با اختصاص این زمان میتوانید درصد بالای در درس زبان کسب کنید.

منبع: آکادمی اکسیر


https://webone-sms.com/ زبان ,یادگیری ,آموزش ,دانش ,زمان ,آموزان ,دانش آموزان ,یادگیری زبان ,فضای رسمی ,زبان انگلیسی ,برای یادگیری ,زبان انگلیسی بعنوان منبع

مشخصات

تبلیغات

آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین ارسال ها

آخرین جستجو ها

اجناس فوق العاده دانلود رایگان فیلم و سریال با لینک مستقیم سایت بازار تبلیغات هوشمند ایران ایران استخدام latethishop کلینیک دندانپزشکی سعادت آباد طراحی وب